Menu

środa, 1 listopada 2017

Dzień Modlitw 2017!

W dniach 21-22.04.2017r. odbył się Dzień Modlitw środowiska małopolskiego FSE. Nasza drużyna spotkała się o godzinie 18:00 na rynku. Następnie udaliśmy się do miejsca noclegu. W szkole spotkaliśmy 1. Grybowską, którzy razem z nami spali w jednej szkole. Po zakwaterowaniu całą drużyną uczestniczyliśmy w drodze krzyżowej. Następnie zastępowi i kucharze poszli po jedzenie. Około godziny 21:00 odbył się Sąd Honorowy, na którym Kuba Kruczek został zastępowym Bociana a Adrian, Kacper, Piotrek i Michał zostali dopuszczeni do złożenia przyrzeczenia. Po sądach, na apelu Kuba miał mianowanie na zastępowego. Następnie zagraliśmy w dentystę. Później odbyło się czuwanie przed przyrzeczeniami.
Następnego dnia wstaliśmy o 4:30. Razem z drużyną z Grybowa poszliśmy na przystanek gdzie Czekał na nas autobus do Oświęcimia. Po dojechaniu na miejsce, uczestniczyliśmy w drodze krzyżowej, która prowadziła wzdłuż murów byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau.  Każda jednostka niosła krzyż, naszej drużynie przypadła 9 stacja. Gdy doszliśmy do Sanktuarium Matki Bożej Wspomożenia Wiernych w Oświęcimiu. Mogliśmy zwiedzić stary bunkier. Przewodnik opowiadał o tragicznych losach więźniów. Po drodze krzyżowej odbyła się uroczysta Msza Święta. Wszyscy byli zaangażowani w przygotowanie liturgii. Następnie w końcu mogliśmy przygotować obiad, dzięki czemu już nikt nie chodził głodny. Nagle Huk granatów przerwał nam odpoczynek. To był znak, że zaczyna się Wielka Gra. Na samym początku musieliśmy odszyfrować tajną wiadomość. Drugim etapem było przetransportowanie rannych w bezpieczne miejsce. Następnie zastępy, bez zastępowych zostały uwięzione w budynku, gdzie został rozprowadzony trujący gaz.  Na szczęście udało nam się uciec. Ostatnim etapem była gra w manzo. Żeby uwolnić zastępowych zastępy musieli wygrać starcie z SS-manami. Na apelu końcowym swoje przyrzeczenie hufcowemu złożył Radosław Ruchała- tata Grześka, który pomaga w drużynie. Następnie odbył się apel drużyny, na którym swoje przyrzeczenia złożyli Adrian, Kacper, Michał, Piotrek i nasz szczepowy- Radek.
Tak skończyła się kolejna niesamowita przygoda.
Zobacz zdjęcia z Dnia Modlitw