Menu

Wodzirej

1. Nauczyć zastęp śpiewać nowej piosenki z Tumbaja (białe rękawiczki)

2. Zorganizować konkurs na nowe okrzyki dla zastępu na różne okazje.

3. Stworzyć wraz z zastępem piosenkę zastępu. Może być na znaną melodię. Oczywiście mieszczącą się w stylu harcerskim.

4. Przeprowadzić jedną z gier ekspresyjnych: owoce, lód na patelni, pojedynek oratorów, radio, patykowe kalambury, pojedynek kciuków.

5.Wytłumaczyć zastępowi na czym polegają: żywe obrazy, żywe marionetki, kukiełki, pacynki, chińskie cienie, opera, balet, pantonima. Następnie podzielić zastęp na dwie grupy i rozdać 2 tematy scenek, dajemy każdej grupie 5 minut na przygotowanie scenki. Oczywiście przed zbiórką należy zadbać o niezbędne przedmioty do danej techniki: (chińskie cienie- prześcieradło itp. Kukiełki- materiały)
6. Kieruje przygotowaniem scenografii na ognisko drużyny. Trzeba na zbiórkach przygotować odpowiednie stroje, przećwiczyć scenki. 

7. „Radio”
Tę grę można stosować zarówno na ognisku jak i na zbiórce. Zaczyna się od wybrania 5-10 uczestników i ustawienia ich w rzędzie. Każda osoba to „stacja radiowa”. Za ich plecami, przechadza się prowadzący czyli tak zwany „Włącznik”. Włącznik poprzez dotknięcie ramienia którejś z osób, włącza daną staję radiową – gracz zaczyna o czymś opowiadać. Po chwili włącza inną stację. Jeżeli ktoś powtórzy wcześniej poruszony temat – odpada. Jeżeli ktoś nie zacznie opowiadać w ciągu 3 sekund – odpada. Grę można zmodyfikować. Zamiast stacji z opowiadaniami, włączać stacje z muzyką. Reszta się nie zmienia. Gra toczy się do momentu, aż na scenie zostanie jeden harcerz. 

8. „Kalambury” Każdy zawodnik dostaje wcześniej przygotowaną kartkę z hasłem. Może to być słowo, lub w trudniejszej wersji historia. Jest to gra powszechnie znana, więc nie będę się tu rozpisywał. Zadaniem gracza, jest przedstawienie hasła bez używania słów (za pomocą gestów, mimiki, ruchu), w taki sposób aby inni zgadli co ma na myśli.

     
      9.  Gra w zgadnij kim jestem. Przyklejamy sobie na wzajem na czoło jakąś postać. I musimy odgadnąć swoją postać. Zadajemy pytania na które jest odpowiedź tak lub nie. Gdy odpowiedź będzie „nie” Pytania zadaje następna osoba.

5       10. Gra z naśladowaniem odgłosów różnych zwierząt, mogą być też typowe powiedzenia konkretnego człowieka, którego wszyscy znają (jest to na pewno wersja zabawniejsza) Gra na zasadach kalambur.