Każdy na pytanie: Czym się zajmuje sygnalista? Odpowiada "szyfry" ale tak na prawdę sygnalista może zajmować się wszelkimi rodzajami w zależności jak potrzebujecie w zastępie.
Różne szyfry do inspiracji:
Czekoladka
A- Apel
Z- Zastępowi
P- Podaj
wajchę (losowa osoba z zastępu)
D- Dzik
B- Bocian
Y- Byk
I- Wilk
T- Topograf
(Mistrz orientacji)
S-
Sanitariusz
K- Kucharz
W- Wodzirej
L-
Liturgista
G-
Sygnalista
O- Pionier
CCC- pomyłka
AAA- początek nadawania wiadomości tekstowej
Każdy sygnał obozowy jest poprzedzony sygnałem wywoławczym który trwa tyle co dwa długie pod rząd
Przykłady
zagnieżdżeń:
DługiDZ
oznacza Długi (wywołanie) D (Dzik) Z (zastępowy)
DługiIE
oznacza Długi (wywołanie) I (Wilk) L (Liturgista)
Gry z szyframi:
1. Szyfrujesz wiadomość, która informuje gdzie szukać skarbu kto pierwszy rozszyfruje ma więcej czasu na poszukiwania, aby nie dopuścić do sytuacji że wszyscy idą za pierwszym każdy rozszyfrowuje schowany tak żeby inni go nie widzieli
2. Ustawiacie się tak żeby widzieć tylko dwie osoby pierwszą obserwujecie i zapisujecie co nadaje semaforem/morsem. Gdy skończy nadawać nadajecie wiadomość do następnej potem możecie sprawdzić co każdy z uczestników tego "głuchego telefonu" zapisał.
3. na początku zbiórki każdy dostaje jakiś fragment czegoś (każdy coś innego) ma to zaszyfrować a następnie podrzucić wskazanej osobie tak by nie zauważyła. Wygrywa osoba która jako pierwsza znajdzie i rozszyfruje podrzuconą wiadomość podrzucając swoją komuś innemu.
4. po ustaleniu z zastępowym na godzinę lub dwie przed zbiórką inicjujesz wiadomość alarmową która informuje że chowacie się w krzakach obok ustalonego miejsca spotkania (ciekawe jak się zachowają ci którzy nie będą wiedzieli co się wydarzyło)
5. budujecie elektryczny telegraf - poczujcie się jak 150 lat temu